מהות עולמו של הילד (לקויות למידה)

התוכנית להכשרת מטפלי ילדים לפיתוח מיומנויות תפקוד למידה והסתגלות – תוכנית לימוד תלת שנתית

לראשונה בישראל – תכנית הוליסטית, רב תחומית לטיפול בילדים בעלי לקויות למידה, קשיים רגשיים וקשיים בהסתגלות חברתית. תפקוד לא יעיל באחת או יותר ממסגרות החיים של הילד היא תופעה המעסיקה הורים ומחנכים. עצב, תחושת חוסר מסוגלות, כעס, חרדה וחוסר אונים עלולים להפוך ולהיות חלק מהחוויה היום-יומית של ילדים אלה. עם השנים מתקבעות התחושות והופכות למעין "תכונות", הדומות לפקעת של חוטים סבוכים, קשים להתרה. בעיות קטנות וזמניות יוצרות סביבן מעגלים רגשיים, משפחתיים וחברתיים, ומעגלים אלה הופכים להיות קשים יותר לטיפול מהבעיה עצמה.

התוכנית מיועדת ל: כלל המטפלים שעוסקים בהצלחתם של ילדים. בכלל זה, מטפלים אלטרנטיביים, מורים, גננות, פרחי הוראה הנמצאים לקראת סיום לימודיהם, פסיכולוגים, יועצים, בוגרי מקצועות פרא-רופאיים (קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, פיסיוטרפיסטיות) , בוגרי מדעי הפסיכולוגיה והחינוך וכן אקדמיים המבקשים לעשות הסבה מקצועית. התכנית פתוחה בפני כל מטפל המעוניין לרכוש מגוון של כלים יחודיים, פורמאליים ובלתי פורמאליים, המיועדים לטיפוח הוליסטי של ילדים מהיבטים לימודיים, רגשיים וחברתיים.

תכנית הלימודים נשענת על ההנחה שדרוש שילוב של שלושה גורמים על מנת להביא לשלמות טיפולית: צמיחה אישית של המטפל, רכישת ידע תיאורטי מהימן ועדכני, שליטה בטכניקות טיפול מגוונות שיאפשרו התאמה נכונה של שיטת הטיפול לילד הספציפי. תכנית הלימודים כוללת קורסים המיועדים להשגת שלושת היעדים. המשתלמים עוברים תהליכי צמיחה אישיים שהם הכרחיים לכל מטפל, מכירים מושגי יסוד בהתפתחות קוגניטיבית, רגשית וחברתית של ילדים, מתוודעים לאינטראקציה המיוחדת של הילד עם משפחתו ומתאמנים במגוון טכניקות טיפוליות. טכניקות אלה משלבות את התחום הדידקטי והאלטרנטיבי, הפורמאלי והבלתי פורמאלי, לפי מיטב המסורות המערביות והמזרחיות כאחד. הוראה, מגע, צבע, תנועה, תרגילי מוח ותרגילי נשימה ומדיטציה – חוברים לשלמות טיפולית אחת!

מתוך התוכנית: תקינות מול אי-תקינות במנגנוני הלמידה- דר' הילה פלור, מוכנות לכיתה א', הוראה מתקנת, משחקים ועזרים דידקטיים, הדרכת הורים, קינסיולוגיה חינוכית – "תרגילי מוח", ציורי מנדלות -מפתחות ללב, מודעות עצמית, אימון ADHD, טיפול אנרגטי רגשי, פיתוח אינטילגינציות מרובות בשילוב הליכה במסלול השמונה, הנחיית והדרכת הורים, דמיון מודרך, דרמה-תרפיה – אמצעי להבעת רגשות ולהעצמה, טכניקות טיפוליות שונות, תזונת הילד והתינוק, אתיקה וגבולות, קליניקה והתנסות מעשית – פרקטיקום סופרוויז'ן, רכזות המגמה: ד"ר הילה פלור וסמדר גפני.