לימודי הילינג קורס לימודי רפלקסולוגיה לימודי דולה קורס מודעות עצמית עיסוי דמיון מודרך לימודי נטורופתיה קידום אתרים קורס עיסוי
לקבלת מידע נוסף הרשמ/י
שם:
מס' טלפון:
כתובת דוא''ל:
מכללת מהות העבירה ב 28/4/13 את פעילותה לקמפוס ברושים לרפואה משלימה באונ' ת"א, רחוב חיים לבנון 30 ת"א

מועדי פתיחת קורסים

חניה-בברושים

הרשמ/י למפגש היכרות

 



   ברושים בפייסבוק
    מהות בטוויטר
מהות ביוטיוב
  מהות בגוגל פלוס

בסוכות תשבו שבעת ימים
גלעד שדמון, מייסד המכללה, מלמד רפלקסולוגיה

כל הבריאה מחולקת לבורא ונברא בלבד, וסוכות הוא הזדמנות מצויינת לברר את מערכת היחסים ביניהן ולתקן אותה על ידי הבנת המשמעות הפנימית של מנהגי החג.

בין ראש השנה לשמחת תורה
הטבע כולו, העולם כפי שאנו מכירים אותו, מורכב משני דברים בלבד - בורא ונברא. חכמת הקבלה בוחנת את היחסים בין הבורא לנברא, וזהו הנושא העיקרי הנלמד בה. חכמת הקבלה מכנה את הבורא והבנרא בשמות שונים, ביניהם "זעיר אנפין" לבורא, למשפיע, ו"מלכות" לנברא, המקבל את השפעת הבורא.

כל חגי ישראל מייצגים מצבים מיוחדים במערכת היחסים בין זעיר אנפין למלכות, בהתאם לרמת התיקון של היחסים ביניהם. כל מדרגת תיקון משמעותה שהמלכות, הנברא, הגדילה את יכולת קבלת השפע שלה מזעיר אנפין, מהבורא. "הימים הנוראים" מכונים כך, לוגמא, מכיוון שהמלכות עדיין אינה יכולה לקבל את השפע, ומרגישה את ריקנותו של כלי הקבלה שלה, שהוא הנשמה.

תהליך תיקון הכלי והגדלתו מתחיל ביום הראשון של השנה, בו נבראה נשמת אדם הראשון. בעשרת הימים שבין ראש השנה ליום כיפור, הנשמה מקבלת עשרה רצונות, או עשר ספירות בשפת הקבלה. ימים אלה נחשבים כימי סליחה ויראה מכיוון שבכלי הקבלה של המלכות נצמאים עדיין כוחות שלייים בלבד, ושיאם הוא יום כיפור.

לאחר שקיבלה עשר הספירות, אותם עשרה רצונות, מתחיל תהליך התיקון של המלכות. כנגד כל אחת מהספירות מעניק לה זעיר אנפין כוחות, ותהליך התיקון עצמו מתרחש בהדרגה במהלך שבעת ימי חג סוכות. הסוכה בה אנו יושבים בחג מייצגת את כוח התיקון הנמצא מסביב למלכות. כאשר תהליך תיקון המלכות נגמר והיא ראויה ומסוגלת לקבל את השפע מזעיר אנפין, הם מתאחדים.

איחודם של זעיר אנפין ומלכות נקרא "שמחת תורה". זעיר אנפין נקרא "תורה" (אור), וכאשר כלי הקבלה של המלכות מתמלא באור היא נמצאת במצב של "שמחה".

ארבעת המינים
כאמור, סוכות מייצג מצב רוחני, שלב במערכת היחסים ההדדית בין זעיר אנפין למלכות, בין בורא לנברא. גם מנגי החג, כמו נענועם של ארבעת המינים, מסמלים מצבים רוחניים שונים, שהם שלבים באותו תהליך ממש.

את ארבעת המינים נוהגים לכרוך יחד לאגודה אחת ולנענעם שלוש פעמים לשישי כיוונים. ששת הכיוונים מייצגים את שש הספירות המרכיבות את זעיר אנפין. שלוש התנועות לכל כיוון מייצגות את שיטת תיקון הכלי (הנשמה) המכונה בספר הזוהר "שיטת ג' הקווים", על שלושת המרכבים שיש לשלב בצורהנכונה כדי לקבל את השפע: "קו שמאל" – תכונות הבורא, "קן ימין" – תכונות הנברא, ו"קו אמצעי" שהוא התוצאה מהשילוב הנכון של שני הקווים האחרים.

שבעת ימי הסוכות מסמלים את כניסתו ההדרגתית של השפע, של אור הבורא, אל כלי הקבלה המתוקן של הנברא, לאחר שמלכות השתוותה התכונותיה לזעיר אנפין וסיימה את תיקון הנשמה.

לוח זמנים רוחני
עבור אדם הנמצא בהשגת העולם העליון, במצב בו נשמתו מתוקנת, לוח השנה העברי הופך למשהו אותו הוא חי בפנימיותו, ללא קשר לציון הזמן החיצוני, והוא חי בלוח זמנים רוחני. בזמננו, על ידי לימוד נכון של חכמת הקבלה, כולנו יכולים להגיע לכך ולהגשים את מטרת הבריאה - הידמות לכוח העליון שיצר אותנו.
 

 

למאמר המלא באתר קבלה לעם

מהות, מכללה לרפואה משלימה, העבירה פעילותה לקמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב | כתובת: חיים לבנון 30  רמת אביב, ת"א | למפת הגעה - לברושים  
טלפון בברושים: 03-6411961 | פקס: 03-5376080 |  דוא"ל: info@mahut.co.il

Berliner Design
אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט