לימודי הילינג קורס לימודי רפלקסולוגיה לימודי דולה קורס מודעות עצמית עיסוי דמיון מודרך לימודי נטורופתיה קידום אתרים קורס עיסוי
לקבלת מידע נוסף הרשמ/י
שם:
מס' טלפון:
כתובת דוא''ל:
מכללת מהות העבירה ב 28/4/13 את פעילותה לקמפוס ברושים לרפואה משלימה באונ' ת"א, רחוב חיים לבנון 30 ת"א

מועדי פתיחת קורסים

חניה-בברושים

הרשמ/י למפגש היכרות

 



   ברושים בפייסבוק
    מהות בטוויטר
מהות ביוטיוב
  מהות בגוגל פלוס


אהבת עולם

אתי דואניאס, מורה לתזונה הוליסטית

יז' בתמוז הוא תאריך המבשר תהפוכות וקשיים ביהדות, ומצוין ביום צום. תאריך זה מבשר את תחילת תקופת "בין המיצרים" הקודמת לט' באב וחורבן בית המקדש. על אהבה, סבלנות, טעויות וסליחה...

יז' בתמוז הוא תאריך קשה ביהדות, אך קשה לדבר עליו מבלי לחזור למה שקדם לו – מעמד הר סיני. מעמד הר סיני התרחש ב- ו' בסיון, ולמחרת, ז' בסיון, עלה משה אל ההר בדרכו להוריד את התורה,והבטיח לשוב מקץ 40 ימים שלמים (יום ולילה).

"ומשה ניגש אל הערפל אשר שם האלוקים...", שמות כ י"ח

מסעו של משה נמשך והעם שחש בחסרונו, ממתין בחרדת קודש ובציפייה דרוכה. משבושש משה לרדת (על פי הספירה המוטעית של העם איחר משה לחזור בשש שעות), החל הספק לכרסם, וההכרה המופשטת של האמונה באלוקי משה לא נתנה עוד מענה לצורך של העם בסיפוק המיידי – הצורך בנוכחות גשמית, מוחשית, שתספק ותחזק את הביטחון.

תסריט החיפוש אחר אלוקים אחרים ומעשה עגל הזהב חקוק בהיסטוריה של כולנו.

כבר במהלך הירידה מן ההר, התוודע משה לשבר הגדול – בגידתו של העם.
"וידבר ה' אל משה לך רד כי שיחת עמך אשר העלית מארץ מצרים... עשו להם עגל מסיכה... וישתחוו לו...", שמות לב ז.

ההכרה בבגידתו של העם מובילה את משה לנפץ את הלוחות – העם אינו ראוי !

רגע לאחר החופה הגדולה, רגע אחרי הזיווג המקודש, מפר העם את הברית, את האמון הבסיסי, את האחדות והדבקות שהיו בינו לבין הקב"ה, ויורד ממדרגתו שאולה...

הפרה גסה ובוטה
ציפייה אחת שלא התממשה בזמנה (ע"פ הערכתם השגויה, להזכירכם), גוררת אכזבה ואחריה תגובה קיצונית בסגנון "שברו את הכלים ולא משחקים"...
"וירא העם כי בשש משה לרדת מן ההר ויקהל העם על אהרון ויאמרו אליו קום עשה לנו אלוהים אשר ילכו לפנינו...", שמות לב א.

העם לא עמד בניסיון!

העם, שמורגל לקבל אהבה וביטחון כמו על מגש של כסף, כדבר ברור מאליו, ברגע אחד של ספק, בשעות ספורות של חוסר ודאות ובטלטלה זמנית של חוסר יציבות, חושף את צדדיו הנפולים ומגיב כמו ילד בראשית התפתחות: תגובה אימפולסיבית, חסרת סובלנות, נטולת שיקול דעת ומחשבה יתרה, כמו היה אומר "אני רוצה כאן ועכשיו ובתנאים שלי".

הלך רוח שכזה לא יכול לזמן שום דבר אחר מלבד עבודה זרה, המושא שמייצר עבורנו את רגשות האהבה והביטחון השקריים, בדמות של כסף וזהב,של פסל ותמונה, של מסגרות יציבות לכאורה אך חלולות מתוכן אמיתי, ולכן מעשה העגל לא ממש מפתיע. מעשה העגל מנפץ את האמונה בקב"ה ושובר את האהבה.
"ויאמר ה' אל משה ... הניחה לי וייחר אפי בהם ואכלם...", שמות לב ט.

אהבה ואמונה
אהבה ואמונה דבוקות זו בזו , תמצית האהבה הוא האמון , ושורש האמון הוא האמונה.
במבחן האמונה הזה העם נכשל. בן רגע נעלמה הקדושה, הדבקות התפרדה, והאחדות הייתה כלא הייתה.

האם זו דרכה של אהבה?
האם עוד אפשר לאהוב לאחר שנוצר משבר אמון? האם יוכל הקב"ה לאהוב אותנו למרות הבגידה? האם נוכל לכפר על השבר הנורא ?העוד ישנה תקנה?

התורה מראה לנו שאפשר: "וינחם ה' על הרעה אשר דיבר לעשות לעמו", שמות לב יד.

הקב"ה ארך אפיים, סובלנותו הרבה יותר גדולה מזו שלנו. שלא כמו קלות הראש שלנו, הקב"ה אינו מוותר עלינו בקלות. הוא מאפשר לנו לשוב אליו, גם אם דרך תהליך של תשובה קשה מנשוא, של תקופה שתהיה מרוחקת מנוכחותו והשפעתו הישירה.
"ועתה לך נחה את העם ...הנה מלאכי ילך לפניך", שמות לב יד.

מלאכי ולא אני
מלאכי ולא אני, כדבריו של רש"י ז"ל. לא עוד ילך הקב"ה לפנינו. את הזכות הזו הפסדנו.

מחכה לנו תקופה חשוכה משכינה, שבמהלכה נצטרך ללמוד לאהוב באמת, לאהוב ללא תנאי, גם כאשר המציאות אינה נוחה. נצטרך לגלות את האהבה, על מידותיה הטהורות הכוללות סובלנות קבלה,יכולת הכלה, ויתור על טענות ותלונות, ובעיקר - התמסרות ודבקות.

אהבה שכזו אינה זקוקה לחיזוק הביטחון מבחוץ. אהבה שכזו היא הביטחון הפנימי, היא הידיעה והוודאות, היא השייכות והשורשיות,היא החיבור המאחד שלגביו אין ספק. לאהבה הזו מתבקש שותף מתאים, ואנחנו זכינו לשותף המבטיח מכל - הקב"ה בורא כל.

בין המיצרים

תקופת בין המיצרים מובילה לתשעה באב - יום חורבן בית המקדש. י"ז בתמוז פותח את ימי בין המיצרים ביום של צום.

לאורך ההיסטוריה של העם היהודי הייתה תקופה זו רוויה באירועים קשים. בי"ז בתמוז נשתברו הלוחות הראשונים, הובקעה חומת העיר בחורבן בית שני, התרחשה מלחמת לבנון השנייה, ובכלל, ימים אלה מועדים לפורענות, לחורבן ולאסונות.

התעוררות
אלה הם ימים שדורשים התעוררות לחשבון נפש ורצון לתקן את השבר הגדול שיצרנו. כמו אז גם היום, אלה הם ימי הקיץ החמים והלוהטים.

להט הנפש המתגבר בימים אלו ניכר בכל, אנשים נעשים יותר חמומי מוח , עצבניים וחסרי סובלנות. לזמנים אלה נדרשת נשימה עמוקה וארוכה.

הקיץ, מלשון להקיץ, להתעורר לתשובה, לתפילה ולכפרה על הכפירה, על מנת למנוע ולהסיט את הקץ.

נדרשת עבודה רבה על מנת להחזיר את האהבה שכמעט ואבדה לנו ,האהבה המדהימה שהצלחנו, בעודה בשיאה, בעבור עיכוב קטן בהמתנה, להוריד כל כך נמוך.

ואכן, באהבה יש מקום לסליחה

ואנחנו, באומץ, במאמץ ובגבורה, נעבור את הזמנים החשוכים, ונישא באחריות את חטאנו. עוד מחכים לנו ימים שמיצרים, ימים של תחינה וקינה, של וידוי וחרטה, של התבוננות וחידוש ההבנה, של התבגרות ,וחיפוש אחר האמת ומתוך כך גילוי האהבה והביטחון.

האור בקצה הקיץ
ובסוף הקיץ כבר נראה את האור בקצה המנהרה...

נשוב להתאחד עם הקב"ה, לאחר שהשלמנו פרק נוסף בתהליך ההבשלה, לאחר שהשכלנו לגלות איפוק, אורך רוח וסובלנות, ולאחר שהסכמנו להתמסר למציאות היחידה של הקב"ה בהבנתנו מחדש את משמעות האמון, האמונה, והנאמנות.

לשלב הזה נגיע ביום כיפור. אז, בפעם השנייה, ירד משה מן ההר אליו עלה בא' אלול, עם הלוחות השניים, והפעם, בעזרת השם, נהיה כולנו ראויים...
כי אין עוד מלבדו !

שנזכה לקיץ משמח ומרגש
אמן ואמן

מהות, מכללה לרפואה משלימה, העבירה פעילותה לקמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב | כתובת: חיים לבנון 30  רמת אביב, ת"א | למפת הגעה - לברושים  
טלפון בברושים: 03-6411961 | פקס: 03-5376080 |  דוא"ל: info@mahut.co.il

Berliner Design
אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט