לימודי הילינג קורס לימודי רפלקסולוגיה לימודי דולה קורס מודעות עצמית עיסוי דמיון מודרך לימודי נטורופתיה קידום אתרים קורס עיסוי
לקבלת מידע נוסף הרשמ/י
שם:
מס' טלפון:
כתובת דוא''ל:
מכללת מהות העבירה ב 28/4/13 את פעילותה לקמפוס ברושים לרפואה משלימה באונ' ת"א, רחוב חיים לבנון 30 ת"א

מועדי פתיחת קורסים

חניה-בברושים

הרשמ/י למפגש היכרות

 



   ברושים בפייסבוק
    מהות בטוויטר
מהות ביוטיוב
  מהות בגוגל פלוס

רפואת ילדים משולבת
טל קבסה, מנחת קורס יועצי רפואת ילדים משולבת.

רפואת ילדים משולבת היא קצת מהחדש וקצת מהישן, היא משלבת חקירה והתבוננות, עובדת בשיתוף מלא עם רופא הילדים וההורים - והכל למען אותו פציאנט יחיד ומיוחד: הילד שלי.


כשתינוק נולד נולדות עימו תקוות וההבטחות. אנחנו מבטיחים להיות להם לסלע ומשען, ומבטיחים לעצמנו להיות קשובים, בעלי רגישות ולכוון אותם כך שיוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. יחד עם ההבטחות והתקוות נולדות גם הדאגות... אנחנו מבטיחים לעצמנו לדאוג להם, לכלכל, להביא אותם לרווחה פנימית, חיצונית, גופנית, רגשית, חברתית - להעמיד לרשותם את כל הכלים להם יזדקקו לאורך חייהם.

יהיה מי שדאגה עבורו תתפרש כ - worry – כלומר- יהיה דאוג, לא רגוע, במשמר תמידי ובשליטה מלאה- שמשום מה נדמה לנו כי כך נמדדת ההורות הטובה, ויהיה מי שדאגה עבורו תתפרש כ- taking care כלומר- להיטיב, לפעול כך שנוכל לתמוך בילדנו ולספק להם את הקרקע הדרושה להם לגידול עצמאי. הבעיה היא שאין לנו היכולת להיטיב עם הילדים שאנו כל כך אוהבים, כשהדאגות ממלאות את ראשינו ומונעות מאיתנו את היכולת לראות את הדברים כפי שהם.

כל כך הרבה תיאוריות לגבי גידול ילדים, כל כך הרבה דרכים - מה נכון?
סביר להניח שבצורה זו או אחרת כולן נכונות, כאשר כל אחת מהתיאוריות מתאימה לתא משפחתי ייחודי. היכולת להתאים למכנה המשותף הרחב ביותר טמונה ברוחב הגישה או התיאוריה. בעובדה שהיא מעודכנת בגישות שונות, נותנת להן מקום , מכילה גם מזה וגם מזה, וכן... גם קצת מזה.

אלה הם השורשים של רפואת הילדים המשולבת- רפואה השואבת את מקורותיה ממספר גישות, משלבת בין תחומים ואנשי מקצוע, מתעדכנת במדע ומרחיבה את אופקיה וכך מאפשרת לעצמה לתת מענה למגוון רחב של אוכלוסייה וצרכים.

יש כאלה שיאמרו כי רפואת ילדים משולבת הינה בסך הכל שילוב של הרפואה הקונבנצינאלית והרפואה המשלימה אבל הסך הכל- הוא השלם כולו ועוד יותר.

רפואת ילדים משולבת הינה רפואה העומדת בפני עצמה. זוהי רפואה שצמחה לאור הבעיות והכשלים הן של הרפואה הקונבנציונאלית והן של הרפואה המשלימה וזאת מתוך רצון פנימי אמיתי וכן לשנות ולהציע דרך אחרת.

כמי שהתחילה את דרכה ברפואה המשלימה וראתה את התפתחותה לאורך השנים אני מרגישה כי למרות כל הטוב שבנתה, למרות כל הידע והגיוון הטיפולי, הרי שגם הרפואה המשלימה חטאה- חטאה בכך שהפכה, כמו הרפואה הקונבנציולית ל"רפואת התמחות" כלומר- יש מי שמטפל בנטורופתיה, ויש מי שמטפל ברפואה הסינית אך אין כמעט מי שהשכיל לעשות את החיבור שבין הגישות שכן לרוב- החיבור הוא זה המייצר את התגובות וההצלחות הטיפוליות הטובות ביותר.

עוד כשלו שתי הרפואות בכך שלא הסכימו לעשות שיח אמיתי- פורה, יוזם כזה שרואה את טובת המטופל לנגד עצמו ולא את טובתו האישית של כל אחד מהצדדים. הרי כולנו, רופאים כמטפלים, אלו שבחרו במקצועות הטיפוליים מונעים מתוך מקומות פנימיים ועמוקים של רצון לעזור, אז איך יכול להיות שעדיין לא השכלנו לעשות את השילוב באמת? אבל ממש באמת?

אנו נמצאים בעידן המאופיין בשפע מידע, חלות בו התפתחויות מואצות ,גם במדע, הקוראות תיגר אפילו על עמודי התווך של הרפואה.אחת ההתפתחויות המעניינות ביותר בשנים האחרונות היא התפתחותה של האפיגנטיקה הטוענת כי המטען הגנטי איננו היחיד או העיקרי שקובע וכי השפעת אורח החיים וסביבה על האדם גדולה אף יותר מהכורח הגנטי אותו הוא נושא. כלומר- לא עוד גזירת גורל וכניעה אל מול הגנטיקה כי אם תקווה ואמונה כי גם איתה ניתן לשנות.

ואיפה הכי קל להתחיל לשנות? דווקא ברפואת הילדים, בתשתית, ביסודות, באותם עמודי תווך שלנו כחברה.

רפואת ילדים משולבת מאחדת בין רפואה טיפולית, למניעתית ותחזוקתית. אכן דורשת השקעה כיום אך ללא ספק מוכיחה חיסכון כלכלי עצום ורב בעתיד- הן לתא המשפחתי והן למערכת הציבורית.

כיום ברור לנו כי בריאות הילד מושפעת ממרכיבים רבים הקשורים לגופו, נפשו, אורח חייו וסביבתו וכי על מנת לטפל בו יש לתת מקום והתייחסות לכל אחד מהתחומים- מעגל הגדילה וההתפתחות, ההתפתחות המוטורית , ההתפתחות התחושתית, התזונה, ההסטוריה הרפואית, תרופות וחיסונים, חינוך וסביבה ועוד. לעולם לא נוכל לנתק את תמונת הסמפטומים של ילד , במצבים החוזרים על עצמם (ופחות במצבים חד פעמיים שלרוב לאחר טיפול כזה או אחר יחלפו ולא יחזרו עוד), ממכלול הגורמים העוטפים את חייו. הקשרים לעולם ימצאו ורק כאשר נשכיל להבינם ולטפל בהם נסייע לגוף למצוא את הנתיב שלא לייצרם שוב.

הסתכלות על תחלואת התינוקות והילדים מספקת תמונה עגומה- עלייה גבוהה בתחלואה, התפתחות והשתרשות של מחלות כרוניות בילדות המוקדמת, שימוש עודף בתרופות- האם אנו באמת חושבים שאין לכך השפעה על המשך חייו של הילד? האם באמת נדמה לנו כי מחזורים של טיפולים אנטיביוטיים, סטרואידליים ואחרים הם הדרך הנכונה או היחידה לטיפול? שהרי אם הייתה זו הדרך הנכונה הבעיה לא הייתה נשנית- ועל כך יש לשים את הדגש.

האם באמת אין שום השפעה לכמויות התרופות שהילד מקבל בשנים בהן הוא עושה את מירב הבנייה שלו, בשנים בהן יש למנוע כמה שיותר הפרעות בתהליך טבעי? האם ניתן להפריד את אותה אסטמה של העור מהרגישות התחושתית שהילד סובל ממנה? ואת אותה רגישות תחושתית מאותם מרכיבים התנהגותיים המעידים על ילד רגיש באופן מיוחד? ואולי אפילו עצבני ואלים? עד כמה עמוקה המשמעות שאני מבינה כי התינוק שלי איננו עצלן וכי העיכוב אותו הוא מציג הוא תולדה של קושי שקיים בו? שהרי גידול ילד בתחושה כי הוא עצלן היא בעלת השפעה על כל תחומי חייו...
אז אולי אין קשר, אבל אם הוא קיים ולא נתייחס אליו לא נוכל להביא לפתרון.

הצלחת טיפול נובעת מהשילוב שבין התחומים והגישות. נכון- זה דורש מאיתנו יותר- נפשית, כלכלית, השקעת זמן ומשאבים וכולי- אבל הרווח הוא כה עצום ומרגש שבהסתכלות לאחור איננו יכולים להבין איך בכלל אפשר אחרת.

זו מהותה של רפואה משולבת - חקירה מעמיקה, שילוב של גורמים, שיח ודיאלוג, שיתוף ההורים ובניית תוכנית.

שנים של עבודה עם רופאי ילדים הביאו אותי להבנה כי גם הם לעיתים קרובות חסרי אונים, חסרי כלים ..ולעיתים קרובות גם הם מתמלאים בתחושת ייאוש על כך שידם אינה מושיעה כפי שנשבעו לעשות כשבחרו את בחירתם המקצועית. פגשתי גם את אלו המאמינים כי דרכם היא האחת.

בדרכי פגשתי גם רופאים שמרגישים כמוני- שרב הנסתר על הגלוי ובדרך משולבת, תוך התייעצות ששמה לנגד עיניה את הילד ותוך הקשבה עמוקה והתבוננות גילינו, למדנו, נפעמנו והצלחנו לבנות רפואה מעט אחרת.

שנים של עבודה אינטנסיבית בתחומים שונים של הרפואה המשלימה לימדו אותי שגם לה יש עוד מה ללמוד ודרך נכונה להציע.

יהיו מי שיגידו - ילדים תמיד חולים, זה חשוב להם, זה יעבור להם בגיל חמש, ואני אומרת- אכן, חשוב, ולכן, יש כמה שפחות להתערב במצבים שאינם דורשים התערבות ולסמוך על הגוף שידע מה לעשות- והוא אכן ידע אם קיימים בו הכלים. אך, לעומת אלה, יהיו ילדים שיזדקקו לעזרה. ואז - האם זה באמת יעבור להם בגיל חמש? או אולי רק יעבור דירה בגופם? עד כדי כך שלא נשכיל לעשות את החיבור בין הדברים ולכן גם לא נצליח למצוא את הטיפול המדוייק? וגם אם יעבור- האם נכון לילד שלנו ולנו לחיות באווירה של חולי תמידי?

רפואת ילדים משולבת היא קצת מהחדש וקצת מהישן, היא משלבת חקירה והתבוננות, עובדת בשיתוף מלא עם רופא הילדים וההורים- והכל למן אותו פציאנט יחיד ומיוחד- הילד שלי.

מהות, מכללה לרפואה משלימה, העבירה פעילותה לקמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב | כתובת: חיים לבנון 30  רמת אביב, ת"א | למפת הגעה - לברושים  
טלפון בברושים: 03-6411961 | פקס: 03-5376080 |  דוא"ל: info@mahut.co.il

Berliner Design
אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט