לימודי הילינג קורס לימודי רפלקסולוגיה לימודי דולה קורס מודעות עצמית עיסוי דמיון מודרך לימודי נטורופתיה הגדלת חזה קורס עיסוי
לקבלת מידע נוסף הרשמ/י
שם:
מס' טלפון:
כתובת דוא''ל:
מכללת מהות העבירה ב 28/4/13 את פעילותה לקמפוס ברושים לרפואה משלימה באונ' ת"א, רחוב חיים לבנון 30 ת"א

מועדי פתיחת קורסים

חניה-בברושים

הרשמ/י למפגש היכרות

 



   ברושים בפייסבוק
    מהות בטוויטר
מהות ביוטיוב
  מהות בגוגל פלוס

לא בוכים על חלב שנשפך
סידן ומאכלי חלב
גיא הרדוף,
מורה לרפלקסולוגיה


אין פרות קדושות...
כולנו "יודעים" שעל מנת לקבל סידן צריך לאכול מוצרי חלב. ובכן, כולנו טועים טעות מרה.

מעט מאוד מזונות גורמים לכל כך הרבה נזק ועדיין נחשבים לבריאים כל כך כמו החלב ומוצריו, ואני ממליץ על קריאה בספרו של ד"ר אריה אבני, "עזוב ת'עטינים שלי" (זמין באינטרנט לקריאה חופשית), כירורג גסטרו שנוכח כמה מחלות החלב גורם ואיך סילוקו גורם ריפוי.

מי אמר?
אז מי אומר לנו שצריכת החלב טובה לבריאות? הגורם הראשון הוא תנובה ומפעלים דומים. אינטרס הכלכלי ברור לעין, ואת רמת האכפתיות של תנובה מבריאותנו כבר ראינו בפרשת הסיליקון בחלב.

הגורם השני שדואג לספר לנו עד כמה בריאים החלב ומוצריו הוא הממסד הרפואי., כאן מגיע הלמה הגדול.

הרוב המוחלט של הרופאים רוצים בטובת מטופליהם ובטוחים כי מדובר באמת לאמיתה. ההסבר לבורותם הוא פשוט, עצוב: רק 6% מהרופאים לומדים תזונה, וגם אותם 6%, וכל הדיאטניות, לומדים כמעט את אותו חומר שנלמד לפני 50 שנה, אז באמת חשבו שחלב הוא בריא.

המיתוס והאמת
המיתוס הוא שנשים חייבות לאכול מוצרי חלב בכדי לשמור על מסת העצם ולהימנע מ"בריחת סידן" (אוסטופורוזיס).

למרבה ההפתעה, כ-80% מהנשים צורכות מוצרי חלב, ובכל זאת כ- 80% מהנשים סובלות מאוסטאופרוזיס.

איך נוצר המיתוס?
1. החלב בצורתו הטבעית מכיל אחוז גבוה של סידן.
2. אצל מרבית הנשים, עם הגיען לסוף גיל הפוריות, כאשר האסטרוגן והפרוגסטרון מפסיקים להתחדש, מתחיל תהליך של הידלדלות העצם.
3. אצל כולם, נשים וגברים כאחד, מסת העצם נבנית עד גיל 30, 32. מגיל זה והלאה ניתן לשמור על מסת העצם או לאבד ממנה בלבד.
4. סידן אינו יוצא מן העצמות אלא אם אוכלים מאכלי חלב, קולה, קפה, סוכר, קמח לבן וכו'. מסתבר שזו תזונתם של אנשים רבים.

חשוב לדעת
* בכדי שהסידן יגיע לעצמות יש צורך בויטמין K. ויטמין זה אינו נמצא בחלב אלא בעיקר בירקות ירוקים.
* אחד הפקטורים החיוניים ביותר בספיגת הסידן הוא שומן. מוצרי חלב דלי שומן (5% ומטה) אינם תורמים סידן לגוף כלל.
* צריכת חלב קבועה אצל ילדים עד גיל 3-4, מעלה בעשרות אחוזים את הסיכון לחלות בסוכרת נעורים TYPE 1 , ומעלה את הסיכוי ללקות במחלות   ריאה ועור באחוזים גבוהים גם כן.
* צריכת חלב קבועה מעלה את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ב - 40%, כמו גם את הסיכוי ללקות בסוגי סרטן נוספים.
* צריכת חלב מקושרת לשיבוש הורמונלי, בעיות פריון, קטראקט, דימומים רקטליים, מחלות כבד, ציסטות, היפר אקטיביות, הפרעות התנהגותיות ועוד ועוד.

האמת היא שצריכת מוצרי חלב אינה מעלה את מסת העצם אלא גורמת להוצאת סידן מהעצמות!

החלב הוא מזון עשיר מאוד. הגוף מזהה את עושר המרכיבים ולכן "מתעקש" להמשיך ולעכל את החלב ומוצריו. רק שלבני האדם יש קיבה אחת, בניגוד לפרה, שלה 4 קיבות. למעשה, בשביל לעכל את החלב חסרות לנו שלוש קיבות וכמה אנזימים.

חלב בטמפ' של 37 מעלות צלסיוס (יום חם מאוד) + חיידקים + לחות + אנזימים = חלב עם חומצה.
החלב מכיל, באופן טבעי, חומצה לקטית, והתסיסה מייצרת רעלים נוספים. 
חלק מהחומצה הנוצרת בחלב נספגת למחזור הדם ומעלה את רמת החומציות של הדם. כל שינוי ב P.H. (רמת החומציות) בדם הוא מסוכן עד כדי מוות ולכן הגוף ממהר להוסיף חומר בסיסי למחזור הדם.

החומר הבסיסי הזה הוא לא אחר מאשר הסידן, הנלקח הישר מהמקור העיקרי והזמין ביותר לסידן בגוף - העצמות. הסידן שבחלב אמנם נספג גם הוא, אך מדובר בכמויות מזעריות שאינן מספיקות.

אז מה עושים?
במקום מוצרי חלב רצוי לאכול מוצרים משומשום מלא כמו טחינה מלאה, חלבה משומשום מלא וכו', מוצרי סויה, ירקות ירוקים, בשר, קטניות מלאות, דגנים מלאים, סרדינים על עצמותיהם ועוד.

ניתן גם לקחת תוסף סידן (מומלץ גם תזונה וגם תוסף) אבל כדאי לחכות רגע לפני שבולעים את הכדור...

נכון שהרופא המליץ על תוסף הסידן ונתן לכם מרשם,

אבל

החדשות הרעות הן שהרופא רשם לכם סידן פחמתי, קלציום קרבונט, שהוא הסידן עם הספיגה הכי גרועה, פחות מ - 5%. כפי שהזכרתי קודם, הסידן הוא חומר בסיסי ואחת מפעולותיו היא ניטרול חומצה.

כשהסידן הפחמתי מגיע לקיבה הוא מנטרל את חומצת הקיבה, אותה חומצה המפרקת עבורנו חלבונים (בשר, דגים, ביצים, קטניות, חלב אם צורכים וכו'), וסוכרים (פסטה, תפוחי אדמה, אורז, לחם, פירות, סוכר וכו').

הרבה פעמים, כאשר מתחילים לצרוך את תוסף הסידן שהרופא רשם, מתחילים לסבול מכאבי בטן, גזים, שילשולים, הרגשת כבדות ועייפות, ומתחילות להתפתח אלרגיות שונות למזון.

זה עוד לא הכל
כאמור, תוסף הסידן הוא סידן פחמתי, והפחמן בתרכובת זו שוקע בכליות ובכלי הדם ופוגע בתפקודם. יוצא מכך שתוסף הסידן מעלה את רמת הסיכון ללקות במחלות כליות וכלי דם ובלחץ גם גבוה, אבל איש לא יקשר מחלות אלה לתוסף הסידן שלקחתם בהמלצת הרופא.

סידן ציטראט
הפתרון הוא צריכת תוסף סידן הנקרא סידן ציטראט. זהו תוסף סידן המורכב מסידן ומחומצה ציטרית (חומצת הדרים). מכיוון שמדובר בסידן חומצי הוא אינו מפריע לתפקוד הקיבה, נספג הרבה יותר טוב, והחומצה הציטרית אינה פוגעת בכליות או בכלי הדם.

וטיפ קטן לסיום: אם לוקחים את תוסף הסידן לפני השינה, השינה רגועה וטובה יותר.

בריאות שלמה

 


מהות, מכללה לרפואה משלימה, העבירה פעילותה לקמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב | כתובת: חיים לבנון 30  רמת אביב, ת"א | למפת הגעה - לברושים  
טלפון בברושים: 03-6411961 | פקס: 03-5376080 |  דוא"ל: info@mahut.co.il

Berliner Design
אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט