לימודי הילינג קורס לימודי רפלקסולוגיה לימודי דולה קורס מודעות עצמית עיסוי דמיון מודרך לימודי נטורופתיה קידום אתרים קורס עיסוי
לקבלת מידע נוסף הרשמ/י
שם:
מס' טלפון:
כתובת דוא''ל:
מכללת מהות העבירה ב 28/4/13 את פעילותה לקמפוס ברושים לרפואה משלימה באונ' ת"א, רחוב חיים לבנון 30 ת"א

מועדי פתיחת קורסים

חניה-בברושים

הרשמ/י למפגש היכרות

 



   ברושים בפייסבוק
    מהות בטוויטר
מהות ביוטיוב
  מהות בגוגל פלוס

תזונה צבעונית
ורד לב

הצבעים של הטבע לא נועדו רק כדי למשוך את תשומת הלב, אלא יש להם משמעויות נוספות. בשנים האחרונות מדברים הרבה על אכילת ירקות בצבעים שונים אך חשוב שנבין שכדאי לנו לגוון את ארוחותינו ולא רק מבחינה אסטטית. לפניכם סקירה קצרה על משמעויות הצבעים השונים של המזון הטבעי.

ישנו קשר ברור בין צבעי המזונות הטבעיים לבין ערכם התזונתי ולמשמעותו של כל מזון. כל פיגמנט בצמח קשור למרכיב כימי שונה.

 

מזון אדום הוא מזון מחמם, מעורר (פיזית, מנטלית ומינית) ומעניק אומץ וכוח. בגלל תכונת האש שלו, שימוש מוגבר במזון אדום עלול לגרום לעצבנות ולכעס.
בין הפיגמנטים האדומים נמצאים הבטא קרוטן הכתום (ככל שהצבע חזק יותר, יש יותר ממנו) והליקופן (הפיגמנט שבעגבניה), שהם נוגדי חימצון חשובים, והפורפירין, המשפיע על בריאות הדם.
קבוצת המזונות האדומים כוללת עגבניות, צנוניות, כרוב אדום, פלפל אדום, פלפל חריף, בצל אדום, עדשים אדומים, שעועית אדומה, תפוחים אדומים, פטל, דובדבנים, שזיף אדום, תות שדה ואבטיח.

המזון הכתום משויך ליצירתיות, ליצרים, למיניות ולרגש. כתום הוא צבע השפע והגאווה ומזון כתום עוזר להגביר את ייצור החלב לאחר הלידה.
המזונות השייכים לקבוצה הכתומה הם גזר, בטטה, תפוז, מנגו, קלמנטינה, משמש, שסק, נקטרינה, עדשים כתומים, אגוז מוסקט וג'ינסנג.

מזון צהוב מעורר שמחה ואופטימיות, ומעורר את פעולת מערכת העיכול, הכבד והטחול.
בקבוצת המזונות הצהובים נמצא את הדגנים (חיטה, שעורה, כוסמת, שיבולת שועל ודוחן), תירס, דלעת, פלפל צהוב, אשכולית, לימון, מלון, אננס, תפוחי אדמה ותבלינים שונים ( כמו כורכום, כמון, קינמון, שומר וקימל).

מזון כחול הוא קר, מרגיע, מפיג כאב ונותן תחושה של טיהור ושביעות רצון. טוב לאכול מזונות כחולים לפני השינה, בכדי לסייע לנו להגיע לשינה רגועה ושלווה. המזון הכחול מזין את החלק הרוחני- אינטואיטיבי שבמוח והפיגמנט הכחול מכיל חומרים נוגדי חימצון חזקים ביותר (אנטוציאנינים ואנטוציאנידינים).
קבוצת המזונות הכחולים כוללת ענבים סגולים, צימוקים כהים, שזיפים סגולים (טריים או מיובשים), אוכמניות, תאנים, סלק, פטריות, ארטישוק ירושלמי, חצילים ועשבים שונים ( כמו קמומיל, מרווה, אורגנו).

מקורו של הצבע הירוק במזון הוא בכלורופיל הנוצר בתהליך הפוטוסינטיזה בצמח, שקולט צבע משני צידי הספקטרום (אדום וכחול) וע"י כך יוצר איזון אנרגטי בצמח. לכן למזון הירוק ישנה יכולת להשרות הרמוניה ושלווה. מזונות ירוקים הם יעזרו לשמור על הלב, יאזנו חילוף חומרים בגוף וירגיעו את מערכת העצבים. מזונות ירוקים טובים גם לעזרה בטיפול במצבים דלקתיים.
בקבוצת המזונות הירוקים נמצא אבוקדו, מלפפונים, ברוקולי, קישואים, פלפל ירוק, אפונה ירוקה, שעועית ירוקה, כל ירקות העלים הירוקים (תרד, סלרי, מנגולד, חסה, כרובים, ועוד), צמחי מרפא ותבלין (כמו פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, בזיליקום, רוקט, רוזמרין ועוד), וכן תפוחים ירוקים, ענבים ירוקים, קיווי, וליים.

חשוב מאוד לשלב את כל הצבעים במאכלי היומיום שלנו, בכדי ליצור איזון של חומרי תזונה הנכנסים לגוף ובכדי לאפשר לאותם החומרים לעבוד יחד באופן מושלם.

רעיונות לתזונה צבעונית ומאוזנת:

מרק צבעוני:
מרק משביע ומזין העשוי מתפוחי אדמה, בטטה, שורש סלרי, עדשים אדומים, גריסי פנינה, וטופו ומתובל בכורכום, כמון, שום והרבה עלים ירוקים לפי טעמכם האישי (פטרוזיליה, שמיר, כוסברה, בזיליקום, עלי סלרי, אורגנו וכו').


סלט קשת בענן:
הרכיבו לעצמכם סלט בכל צבעי הקשת - עגבניות, פלפלים בצבעים שונים, חסה, תרד, גזר מגורד, קישוא מגורד, צנונית, פרחי ברוקולי וכרובית, צימוקים כהים, אגוזי קשיו, גרעיני חמניות ונבטים שונים.

ניתן להשתמש בצבעוניות בכל ארוחה על ידי שילוב מאכלים בצבעים שונים. לדוגמא: סלט ירוק, תבשיל פולי אזוקי, ירקות כתומים מאודים וסלט טחינה צהבהב עם הרבה כורכום.

העיקר הוא להשתמש בדמיון, והרבה... וליהנות!
בתיאבון!

מהות, מכללה לרפואה משלימה, העבירה פעילותה לקמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב | כתובת: חיים לבנון 30  רמת אביב, ת"א | למפת הגעה - לברושים  
טלפון בברושים: 03-6411961 | פקס: 03-5376080 |  דוא"ל: info@mahut.co.il

Berliner Design
אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט