לימודי הילינג קורס לימודי רפלקסולוגיה לימודי דולה קורס מודעות עצמית עיסוי דמיון מודרך לימודי נטורופתיה קידום אתרים קורס עיסוי
לקבלת מידע נוסף הרשמ/י
שם:
מס' טלפון:
כתובת דוא''ל:
מכללת מהות העבירה ב 28/4/13 את פעילותה לקמפוס ברושים לרפואה משלימה באונ' ת"א, רחוב חיים לבנון 30 ת"א

מועדי פתיחת קורסים

חניה-בברושים

הרשמ/י למפגש היכרות

 



   ברושים בפייסבוק
    מהות בטוויטר
מהות ביוטיוב
  מהות בגוגל פלוס

אישה, גופה, ומה שביניהם
אתי דואניאס, מורה לתזונה הוליסטית

נקודת מבט הוליסטית על המהפכה הפמינסטית, מחולליה ותוצאותיה.

זכר ונקבה ברא אותם
האיחוד השמיימי התגשם דרך שתי תעלות - האנרגיה הזכרית והאנרגיה הנקבית. שתי התפצלויות, גבר ואישה, שבהיותן מאוחדות הן יוצרות שלמות.

זיכרון האחדות הוא הכוח המניע את הכמיהה האינסופית לזוגיות.

פיצול לפני איחוד
בראשית המאה ה-20 קיבל הפיצול את הביטוי החזק ביותר שידע אי פעם. בזמן זה החל תהליך שינוי חברתי, והתעוררות לשינוי מעמד האישה.

השלכותיו של תהליך זה נושקות, כמובן, לכל אחד ואחת מאיתנו כפרטים, ולכולנו כחברה אנושית, גם היום.

מדוע נוצר הצורך או הרצון לשנות את מעמד האישה? היכן טעינו, כחברה, מלכתחילה, בתפיסת האישה? מי הוא גבר ומי היא אישה? אבות ובנים, אמהות ובנות - מה באמת קרה?

אישה אישה אישה
ישנם מיתוסים רבים המיוחסים לדמות הנשית כמו "אישה בונה, אישה הורסת", או החטא הקדמון המיוחס לאישה: חווה התפתתה לנחש, ופיתתה את אדם.

כמעט בכל העולם ההעדפה המסורתית היא להולדת בן זכר, ועד היום ניתן לראות במקומות רבים ובמשפחות רבות את הכמיהה לבן, את הפחד והאכזבה של נשים רבות שלא הרו בן זכר.

אפילו האלוהות נתפסת במרבית הדתות כאנרגיה זכרית, שעה שזוהי אנרגיה חובקת כל.

אפליה
ללא ספק, אלו הם סממנים שמתפרשים כאפליית האישה והעדפת הגבר, ובמשך אלפי שנים "הצלחנו" להעביר מורשת המקפחת את האישה, ממעטת בערכה האמיתי, דואגת לדכא ולרסן את כוחותיה, ומאפשרת לכל גבר באשר הוא להרגיש גדול באמצעות מודל המאצ'ו .

שנים של דיכוי והשפלה העירו בנו את הרצון לשנות.

ומה אנחנו רוצות?
לאן רצינו, אנו הנשים, להגיע?

חשבנו שאנחנו רוצות להשתוות – להגיע לשוויון זכויות, למגר את הקיפוח, להחזיר את כבודנו ולהרוויח את נשיותנו.

האם הצלחנו להגיע לכך? מה באמת קיבלנו?

דברים רבים, יפים וחשובים, נולדו והתפתחו עם תהליך השינוי. נשים נמצאות היום הרבה יותר במרפסת החיים מאשר בחדרי חדרים, אין עוד ספק באשר ליכולות המקצועיות שמגלות הנשים, מתפקידי ניהול ועד יכולת לחימה, "קולה של אמא" איננו עוד רק קולה של אם אלא קול אישה, אשר בה בעת היא רעיה, אם, אשת קריירה ואשת חברה.

שלב מעבר
חשוב להבין שאחד המאפיינים של תהליך שינוי, כל שינוי, הוא שלב המעבר, שלב הביניים המגשר בין המציאות שהייתה בטרם השינוי לבין המציאות החדשה.

זהו פרק זמן שבו נעקרת תחושת הוודאות והביטחון של המוכר והידוע, והתגשמות התולדה החדשה עדיין רחוקה. בשלב הביניים הכאוס והבלבול מקדמים את פני הדרך ואילו ההגדרות והמסגרת מתפרקות משליטתן.

מה, בעצם, היה מוגדר וודאי לפני שהחל השינוי?
היה ברור מי הוא הגבר ומי האישה, הזהות הגברית והזהות הנשית היו ברורות. חלוקת התפקידים לא השתמעה לשתי פנים, ולכל אחד מן המינים היה מובן היכן מצויים הכוח והשליטה והיכן מצויים הדיכוי והכניעה.

גבר ואישה
הגבר הטוטליטרי היה הסמכות השלטת, המחזר, המפרנס, זה שיוצא אל העולם שמחוץ לבית, הלוחם בקרב, זה שרשאי "לדעת" נשים נוספות, הכובש והמוביל.

האישה הייתה עקרת הבית: כובסת, מבשלת, יולדת ילדים ומיניקה, נכנעת לגחמותיו של הגבר, לפעמים מתוך איום עליה ואלימות כלפיה, ובתוך כל זה היא אמורה להיות מעודנת ושקטה, צייתנית וחסודה, זאת שנאמנותה מובטחת במידת הצניעות והשמרנות, שאם לא כן הייתה נידונה לעונשים שונים ולפעמים למוות.

לא פלא שמציאות שכזו הובילה ברבות השנים להתקוממות הנשים, למרד מתוך רצון לשנות את פני הדברים.

אידיאל המהפכה ומציאות הדרך
האידיאל שאף ליצור שוויון מעמדות. הדרך ניסתה ליצור זהות בין שתי מהויות שונות מטבען.

שוויון מעמדות כוונתו לשמר כל זהות בפני עצמה, אבל לאפשר את המקום הראוי לכל אחד ואחת. הזהות הגברית יכלה להישאר בעינה והזהות הנשית יכלה להתקיים במקביל אליה, ללא התכחשות לטבענו.

אידיאל שוויון המעמדות ביקש למוסס את הכוחניות, להרפות מן הלוחמנות ולוותר על השליטה, ומתוך כך לקיים יצירה משותפת, בה שני שותפים ראויים ושווים, מכבדים ומעניקים, מקבלים ואוהבים. בתוך השותפות הזו כל אחד יכול להביא את טבעו ומיניותו: האישה עם שחלותיה ורחמה, והגבר עם זרעו ואשכיו.

אך בדרך נשכחה העובדה כי השוני בינינו הוא המוביל לשוויון בו כל אחד מקבל את מקומו הראוי. הניסיון הבלתי מכוון ליצור זהות בין המהות הגברית למהות הנשית נידון לכישלון מראש.

הבלבול הגדול
ברגע בו נוצר ניסיון ליצור זהות בין שני דברים כל כך שונים במהותם, כל מה שהיה ברור ומוגדר לגבי המושגים "גבר" ו"אישה", החל להתפרק.

הגבר החל לאבד את כוחו ובטחונו ואילו האישה מצאה עצמה פונה אל הכוח, מפתחת שרירים, מאבדת משקל, מקצצת שיער, לובשת מכנסיים ומנסה לצעוד בתוך נעליים גבריות.

מאבק כוחות החל להתפתח בין שני המינים, והפעם שני הצדדים השתמשו בכוחניות.

מאבק כוחות
מאבק הכוחות בין גברי לנשי מחלחל כמעט לכל מערכת זוגית ומתבטא לא פעם באלימות. ניתן לזהותו גם במגזר הציבורי, באפלייתן של נשים רבות במקומות העבודה, בפוליטיקה, ואפילו בתחום החברתי, ששיאו בא לידי ביטוי בתכתיבי אופנה שונים המשנים את צורת האישה.

מודל היופי הנשי בעיניים גבריות?
מודל היופי הנשי, השמרני החל להשתנות. חמוקיה המלאים של האישה, עגלגלותה ועורה הלבן, הפכו לרזים וכחושים, שזופים – כמו של הגברים היוצאים לעבוד.

אם נעמיק נגלה כי רוב יוצרי האופנה הם גברים, שזהותם המינית וגבריותם באה לידי ביטוי בצורה של אהבת גברים. היעלה על הדעת שזהות מינית מבולבלת תוכל להגשים תכתיב אופנה שיסמל את האישה במלואה?

אין בכוונתי לשפוט או לבקר את בחירתם של גברים שבחרו בהומוסקסואליות, ליבי פתוח לקבל ולכבד דרכו של כל אדם. ואף על פי כן, אני שואלת: האם אנו, הנשים, קורבנות של יצירת אופנה מבולבלת?

מודל האופנה החדש לא נותר תלוי כקולב אלא חילחל לתוך כל וריד ונים בגוף האישה, וקיבל ביטויים פיסיים בדיאטות רזון, הפרעות אכילה שאינן נגמרות, ואיבוד משקל עד כדי הפסקת הווסת - סמל האנרגיה הנשית.

התכחשות נשית
ישנם דברים המבטאים את התכחשותנו להיותנו נשים – דיכוי המחזור החודשי, דיכוי המבנה המעוגל
שלנו, הגדלת מסת השרירים המזוהה עם האנרגיה הגברית. כל אלה הם ביטוי להתבטלות שלנו בפני האנרגיה הגברית – כמוה אנו שואפות להיות.

ונראה כי שוב שולטת בנו הכוחניות, הפעם בצורה מסווה. כוחניות זו פוגמת בנשיות שלנו, מנסה לבטל את מקומה של כל אישה בתוך עצמה.

האם שוב הביסה האנרגיה הגברית את זו הנשית? האם באמת השתחררנו מהדיכוי?

שחרור אמיתי הוא הזכות להיות
שחרור אמיתי הוא הזכות שלנו להיות "אישה", לאפשר לעצמנו לקבל את נשיותנו: את המחזור החודשי, כולל העייפות והחולשה הנלווים לימי הדימום, את ההריונות והשינויים שהם מחוללים בגוף, את הלידות והכאב הכרוך בהן, את גיל המעבר, על כל ההזדמנויות שהוא מביא עמו.

שחרור אמיתי הוא לאפשר לטבע הנשי לחיות דרכנו, להקשיב למערכת ההורמונאלית שלנו, לזהות את צרכיה דרך הגוף, ולאפשר לה לקיים את תפקידיה כפי שנועדה מטבע הבריאה.

לתת לעצמנו להיות, פירושו להתפייס עם מי שאנחנו ולשחרר את כל מאבקי הכוח.

ארוכה הדרך אל האושר
אני מאמינה שאנחנו בדרך הנכונה, אם כי היא עדיין לא הסתיימה. התהליך עדיין לא הושלם והקונפליקט סביב זהותנו הנשית עדיין מכרסם. נשים רבות טרם הגיעו להכרה השלמה והברורה של ייעודנו כנשים.

הפכנו לכובשות אך נותרנו ללא שטחים, ועד אשר לא נחזיר לעצמנו את "האדמה שלנו" – את המהות השורשית של הנשיות - לא נדע את טעמה של אחדות ולא ייפסקו מאבקי הכוח בין המינים.

קול היצירה הנשית – קול הבריאות הנשית
נשים רבות סובלות מבעיות הבאות לידי ביטוי בחוסר איזון הורמונאלי, בין אם מדובר בתופעות טרום מחזור או בגיל המעבר, אל–וסת, גידולים בשחלות וברחם, או סרטן השד. אלו כולם מקומות נשיים פצועים, המבקשים קשב וריפוי, המתקיימים לא בשם הזכות, אלא בשם הדיכוי, ההתכחשות וההדחקה.

חוסר האיזון ההורמונאלי משקף את חוסר האיזון הפנימי שבתוכנו, את החוסר שממנו סובלת האנרגיה הנשית. אני בוחרת לראות בו זכות ומתנה – הזדמנות להתבונן, ללמוד ולדעת אישה, לחפש אחר כוחנו ולא אחר כוחניותנו, לפגוש את הפיוס והשלמות במקום את מאבקי הכוח והאלימות, ובמקום לקחת שליטה, לנסות להתגשם כיצירה.

השאיפה להתאחד ולהגיע לשלום פנימי הם הקולות האמיתיים של היצירה הנשית, וכאשר נאפשר להם להתרחש בתוכנו, נאפשר לכל החסימות להתעורר, נדע כי הושלמה המלאכה.

אני מאמינה שתנועתו של גלגל החיים היא בדרך לראשיתו, ובסיומו של התהליך המתרחש לנגד עינינו, ישוב כל אחד מן המינים למקומו הטבעי והזוגיות תתגלם בחופש, באחדות ובאהבה.
.


מהות, מכללה לרפואה משלימה, העבירה פעילותה לקמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב | כתובת: חיים לבנון 30  רמת אביב, ת"א | למפת הגעה - לברושים  
טלפון בברושים: 03-6411961 | פקס: 03-5376080 |  דוא"ל: info@mahut.co.il

Berliner Design
אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט