לימודי הילינג קורס לימודי רפלקסולוגיה לימודי דולה קורס מודעות עצמית עיסוי דמיון מודרך לימודי נטורופתיה קידום אתרים קורס עיסוי
לקבלת מידע נוסף הרשמ/י
שם:
מס' טלפון:
כתובת דוא''ל:
מכללת מהות העבירה ב 28/4/13 את פעילותה לקמפוס ברושים לרפואה משלימה באונ' ת"א, רחוב חיים לבנון 30 ת"א

מועדי פתיחת קורסים

חניה-בברושים

הרשמ/י למפגש היכרות

 



   ברושים בפייסבוק
    מהות בטוויטר
מהות ביוטיוב
  מהות בגוגל פלוס

 

תזונה של קיץ
ורד לב

הקיץ הולך ומתקרב ועמו הימים והלילות החמים, השמש החזקה והחיפוש המתמיד אחר הקרירות. תקופת האביב מעבירה אותנו מהקור אל החום, על כל מה המשתמע מכך (מצב רוח, מצב חברתי, יציאה החוצה, היפתחות, מאכלים קלילים וקרירים יותר ועוד). אז מה עושים?

 

יתרונות

עד עכשיו שמחנו וברכנו על כל שביב של חמימות ונעימות בשמש החורפית, אך שמש הקיץ יכולה להיות קטלנית ועלינו ללמוד כיצד לנצל את תכונותיה הטובות ולהימנע מנזקיה.

 

החשיפה לשמש חשובה לכל היצורים החיים, ובלעדיה אין חיים. השמש מאפשרת את קיום תהליך הנשימה של הצמחים, שמספק לנו חמצן לנשימה ומטהר מעודפי דו-תחמוצת הפחמן שיש בסביבתנו (לכן כדאי ורצוי שיהיו צמחים בתוך הבית וסביבו).

 

צבעי הפירות, הירקות, הפרחים, הפרפרים, הציפורים ושאר החיות קשורים לשמש, והיא מאפשרת ייצור ויטמין D החשוב לספיגת סידן ואשלגן, הנוצר בעור כתוצאה מחשיפה לשמש. גם מצב כדוריות הדם האדומות שלנו מושפע מהשמש, וכן רמות ההמוגלובין בדם. לשמש חשיבות בכל תהליכי הגדילה, הבנייה וההתפתחות של יצורים חיים, והיא חשובה גם לעור.

 

זהירות – שמש!

אחת מדרכי הביטוי של הנזקים הגדולים שיצר האדם בעולם היא ההרס ההולך וגובר של שכבת האוזון המגינה עלינו מפני קרינתה הישירה של השמש.  ביכולתה של השמש להאיץ תהליכי חיים ובנייה, אך גם לגרום לגידולים סרטניים אם לא משתמשים בכוחה בחוכמה.

 

חשיפה מבוקרת

על מנת שנוכל לקבל את הדברים הטובים שיש לשמש להציע לנו, עלינו להיחשף לשמש באופן מבוקר, במיוחד בקיץ הישראלי. חשיפה מבוקרת לשמש עד לשעה 10:00 ומשעה 18:00 היא אידיאלית, אך יש לבדוק את טווח השעות באופן אישי. אלו הן שעות קלאסיות לעבודה בחוץ, שהייה בחצר, בגינה, טיול רגלי בשכונה או על שפת הים  וכו'.

 

אם בכל זאת אתם צריכים להיות בחוץ בשעות היום, יש להקפיד על כיסוי הראש ועל בגדים ארוכים, עדיף בצבעים כהים שימנעו את חדירת קרני השמש החזקות מדיי אל העור.

 

מזון של קיץ

בקיץ אנו פעילים יותר מבחורף וזקוקים גם למזונות קלילים שלא יכבידו עלינו. אנו רוצים פחות מזונות מבושלים ויותר סלטים ופירות, וזקוקים למזונות מקררים כמו אבטיח ומלון (שכדי לנצלם לטובתנו יש לאוכלם בנפרד מכל מזון אחר, לא כקינוח).

 

בעיקרון, מזון טרי מייצר אנרגיה קרירה, ולכן הסלטים הטריים מתאימים כבסיס לארוחות קייציות. הפירות, הירקות, והנבטים  מכילים ויטמינים, מינרלים ואנזימים רבים העוזרים לשמור על גופנומפני נזקי חימצון, וכדאי להגביר את צריכתם כדי ליצור מאגרים גדולים של נוגדי חימצון בגופנו.

 

למידע על לימודי נטורופתיה

 

המלצות

לסלט הירקות הישראלי הקלאסי, או לסלט הירוק, היתן להוסיף שלל תוספות שיעלו את ערכו התזונתי והקלורי, ועדיין ישמרו על קלילות הארוחה. זוהי מנה שקל לקחת איתנו ללימודים או לעבודה, והיא אינה והכנתה אינה מצריכה עבודה מרובה.

תוספות אפשריות לסלטים הקיציים הן:

  • נבטים ואגוזים
  • כמה כפות אורז מלא מבושל או בורגול מלא או קינואה וכו'.
  • כמה כפות גרגרי חומוס מונבטים מבושלים או עדשים או פתיתי סויה וכו'
  • נתחי עוף או בשר או הודו מוקפצים במעט שמן זית
  • קוביות טופו טריות או מוקפצות בשמן זית עם סויה ודבש
  • קוביות גבינת פטה או בולגרית או חלומי

אלה רעיונות בלבד, וניתן להוסיף לסלט כיד הדמיון ולפי הטעם.

 

 

סלט פירות נוגד חימצון

סלט פירות קיצי מצוין למטרה זו הוא סלט פפאיה ואבוקדו, בו משלבים קוביות פפאיה עסיסיות וקרירות עם חתיכות אבוקדו בלימון ומלח עשבים. שילוב הטעמים מדהים, הערך התזונתי גבוה והמראה מקסים.

 

שתיה של קיץ

משקאות קיציים מעניינים שאפשר להכין (כקונטרה בריאה למשקאות המוגזים) הם משקה מלימון ונענע "לימונענע", עם או בלי ממתיק. "רימונדה", משקה ממיץ רימונים (סחוט טרי או תרכיז) עם לימון. תה צמחים קר מהצמחים האהובים עליכם, או סתם מים קרירים עם פרחי הדרים או פרחי ורדים.

 

אפשר להכין גם משקה למון-גראס, משקה תאילנדי מרווה ומרענן הנעשה על ידי מיצוי הלמון-גראס במכונת מיצים (אפשר גם במטחנת בשר) וערבוב בבלנדר עם ממתיק וקרח.

 

לקינוח- גלידה

מתכון לגלידת טופו בריאה, רעננה ומקררת: מערבלים בבלנדר 450 גרם טופו, כוס חלב סויה, ½ כוס שמן (מכבישה קרה: שמן אורז, חריע, חמניות או תירס), כוס סוכר חום או דבש, ¼ כוס אבקת חרובים (לגלידת חרובים) או 2 כפות לימון+ 300 גרם תות או פרי אחר (לגלידת פירות), כפית תמצית וניל טבעית (מקורמיק) ומעט מלח. מערבלים עד לקבלת מרקם אחיד ולא גושי, ומקפיאים בכלי סגור לפחות ללילה.

 

 

בתיאבון ובקרירות!

 

 

 

 

למידע על לימודי תזונה

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא תזונה

 תזונה הוליסטית

אנורקסיה - שלטון או הנהגה

 

 

 

מהות, מכללה לרפואה משלימה, העבירה פעילותה לקמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב | כתובת: חיים לבנון 30  רמת אביב, ת"א | למפת הגעה - לברושים  
טלפון בברושים: 03-6411961 | פקס: 03-5376080 |  דוא"ל: info@mahut.co.il

Berliner Design
אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט