לימודי הילינג קורס לימודי רפלקסולוגיה לימודי דולה קורס מודעות עצמית עיסוי דמיון מודרך לימודי נטורופתיה קידום אתרים קורס עיסוי
לקבלת מידע נוסף הרשמ/י
שם:
מס' טלפון:
כתובת דוא''ל:
מכללת מהות העבירה ב 28/4/13 את פעילותה לקמפוס ברושים לרפואה משלימה באונ' ת"א, רחוב חיים לבנון 30 ת"א

מועדי פתיחת קורסים

חניה-בברושים

הרשמ/י למפגש היכרות

 



   ברושים בפייסבוק
    מהות בטוויטר
מהות ביוטיוב
  מהות בגוגל פלוס

הגוף השכלי
גלעד שדמון, מייסד ומנהל מכללת מהות

הגוף השכלי הינו החלק הגבוה ביותר באישיות. הפונקציה העיקרית שלו היא החשיבה הקונקרטית. בעזרת הגוף השכלי יכולה האישיות למדוד, לסווג ולהשוות את מרכיבי העולם הפנימי והחיצוני.


בעזרת הגוף השכלי מסוגלת האישיות להגיע למסקנה לוגית, על סמך נתונים, לצבור אינפורמציה הקשורה לניסיון העבר וליישם את המסקנות הנגזרות ממידע זה, בחיי היומיום.

הגוף השכלי עדין יותר מן הגוף הרגשי ופועל בתדרים גבוהים יותר. הוא נמצא בתוך גופנו הפיזי והרגשי ומחוצה להם. עקב היותו עדין יותר אין הוא מופרע מנוכחותם של הגופים האחרים. אם נשווה את האישיות לצנצנת, אפשר להכניס לתוכה אבנים, בהקבלה לגוף הפיזי. לכאורה נראה שהצנצנת מלאה, אבל אם נשפוך גם חול הוא יכנס אל בין האבנים מבלי להפריע לתפקודם. זהו לשם השוואה, הגוף הרגשי. בכדי להשלים את התמונה נוסיף לתערובת מים. המים יחדרו בין החול והאבנים. באופן דומה פועלים שלושת הגופים - פיזי, כולל אנרגטי, רגשי ושכלי, בהתאמה, האחד עם השני. הגוף השכלי בא במגע עם המוח הגשמי, ומשתמש בו כממיר, המאפשר מגע והפעלה של יתר גופי האישיות. המוח הנו מכשיר חשמלי, כימי, הפועל בתדרים שונים בהתאם לצרכי האדם. נהוג לחלק את המוח לשלושה חלקים עיקריים - המוח הגדול, המוח הקטן וגזע המוח. המוח הגדול אחראי על תפקודים עליונים כגון דיבור, זיכרון, אינטליגנציה ועוד. אזורים שונים במוח הגדול אחראים לתפקודים שונים. על פי הגישה ההוליסטית משמשים אזורים אלה כמקשרים בין חלקי האישיות. זאת בדומה לאנטנה הקולטת אותות מן האוויר ומערך קליטה המתרגם אותות אלה לתדרים חשמליים. היכולת לדבר, לשם דוגמא, תלויה באפשרות להזיז את השפתיים, הלשון, מיתרי הקול ובית הבליעה, בזמן הוצאת אוויר כלפי חוץ, תוך וויסות והתאמה בין כל הגורמים. מרכז הדיבור במוח מפקח על פעולות אלו. במידה ויפגע מרכז הדיבור יאבד האדם את יכולתו לדבר. למרות זאת יוכל להמשיך ולדבר אל עצמו, או אל אדם הנמצא עמו בקשר טלפתי, ללא הפעלת הגוף הפיזי. המוח האנושי מכיל כעשרה מיליארד תאי עצב. הם מקבלים אותות אלקטרו כימיים מכל חלקי הגוף. התאים מפענחים את האותות ושולחים בחזרה אותות תגובה לבלוטות ולשרירים שונים. המוח מתפקד כמרכז תקשורת ברמה הפיזית, אבל מתקשר גם אל הגוף הרגשי ואל הגוף השכלי. קשר זה בא לידי ביטוי בתדרי המוח המשתנים. הדחפים במוח פועלים, במצב ערנות, בתדרים שבין 9-33 הרץ. השינוי בתדרי המוח מאפשר לאישיות להתמקד בתפקודיה השונים. בכדי להגיע לניצול מקסימאלי של הגוף השכלי מגיע תדר המוח ל 23-24 הרץ. במצב זה יכול האדם להימצא לאורך זמן רב בריכוז מחשבתי, ולהתמודד עם פתרון בעיות לוגיות, קליטת אינפורמציה, גישה מהירה לזיכרון נתונים או אפילו ויכוח אינטלקטואלי. אולם, במידה ויעלה תדר המוח מעט גבוה יותר, יכנס האדם למצב רגשי כגון כעס, קנאה או שנאה. המצב הרגשי יגרום לעייפות וירידה בריכוז, ולכן גם לירידה חדה בתדרי המוח. בתדרים נמוכים יותר יתפקד הגוף השכלי באחוזים נמוכים יותר מיכולתו. כמו בכל תחום אחר, ככל שנתרגל יותר מגע עם גופנו השכלי כך יתחזק הקשר עמו. סטודנט המורגל באיסוף אינפורמציה, חשיבה קונקרטית, תכנון לוח זמנים ועמידה במבחנים, מפעיל את גופו השכלי ביתר שאת ומפתח את יכולתו. אולם, לעיתים קרובות, עקב הזדהות יתרה עם גופנו השכלי, נוטים אנו לשכוח את יתר חלקי האישיות. אדם המזדהה עם גופו השכלי הופך ליעיל מאוד. הוא מסוגל לתכנן מהלכים בחיים כמו במשחק שח-מט. הוא יכול לצפות התנהגויות, ללמוד בקלות נושאים חדשים, לתקשר עם הסביבה על סמך עובדות מוסכמות ולהזדהות עם תיאוריות פילוסופיות. מאידך גיסא עלול הוא לאבד את הרגישות האנושית לזולת, להתכחש לאותות וסימנים המגיעים מגופו הפיזי ולחוש באובדן שמחת החיים. אדם המרוכז באתגר אינטלקטואלי, פתרון בעיה מתמטית או אפילו תשבץ מן העיתון, שוכח לא פעם לאכול ולשתות. אנו אמורים להשתמש בגופנו השכלי מתוך בחירה ולא מתוך בריחה. רבים מן המשכילים שפגשתי היו יכולים להיות אנשים רגישים מאוד אילו אפשרו גם לגופם הרגשי להתפתח באופן טבעי, במקום לברוח אל השכלתנות. על מנת לפתח מודעות עצמית חייב האדם לתרגל את גופו השכלי, אבל בה במידה שומה עליו להיזהר שלא ליפול למלכודת השכלתנות. נפילה שכזו עלולה לגרום להתייחסות מתנשאת כלפי הבריאה בכלל ובני האדם האחרים בפרט, ולהוביל במקרים קיצוניים עד לאובדן אמות המידה המוסריות. מסיבה זו חשוב שיהיה לאדם גוף שכלי מפותח, אך לא פחות חשוב שידע להפעיל אותו בתאום עם שאר חלקי האישיות.












מהות, מכללה לרפואה משלימה, העבירה פעילותה לקמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב | כתובת: חיים לבנון 30  רמת אביב, ת"א | למפת הגעה - לברושים  
טלפון בברושים: 03-6411961 | פקס: 03-5376080 |  דוא"ל: info@mahut.co.il

Berliner Design
אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט