לימודי הילינג קורס לימודי רפלקסולוגיה לימודי דולה קורס מודעות עצמית עיסוי דמיון מודרך לימודי נטורופתיה קידום אתרים קורס עיסוי
לקבלת מידע נוסף הרשמ/י
שם:
מס' טלפון:
כתובת דוא''ל:
מכללת מהות העבירה ב 28/4/13 את פעילותה לקמפוס ברושים לרפואה משלימה באונ' ת"א, רחוב חיים לבנון 30 ת"א

מועדי פתיחת קורסים

חניה-בברושים

הרשמ/י למפגש היכרות

 



   ברושים בפייסבוק
    מהות בטוויטר
מהות ביוטיוב
  מהות בגוגל פלוס

 

הגוף הרגשי
גלעד שדמון, מייסד ומנהל מכללת מהות

האדם אינו היצור היחיד בעל גוף רגשי, אך הוא היחיד שהגוף הרגשי שלו מפותח עד כדי כך שאין לו די  מילים  להביע את רגשותיו.

 
הגוף העדין ביותר

הגוף הרגשי בנוי מאנרגיה עדינה בהרבה מזו של הגוף האנרגטי הזורם, והוא מתקיים בתוך תחום הגוף הגשמי והאנרגטי ומחוץ להם. המעבר דרכם לא מפריע לו לתפקד בחופשיות ולממש את ייעודו, מכיוון שהם גסים ומגושמים הרבה יותר.

אדם

האדם הוא היצור המפותח ביותר על פני כדור הארץ. עולם הרגשות האנושי עשיר ביותר ומכיל גוונים רבים של רגשות. התקשורת המילולית המקובלת מגבילה את יכולת ההבעה של רגשות אלו משום קוצר ידה וגסותה לעומת העולם הרגשי העדין, הזורם ומשתנה בכל רגע. אנשים רבים חווים תסכול כאשר ברצונם להביע רגש מסוים, ולהסביר אותו בכתב או בדיבור לאדם אחר.


לגוף הרגשי אין מגבלות

הגוף הרגשי אינו מוגבל במגבלות המוכרות לנו על פי חוקי החומר. זמן ומרחב אינם משפיעים עליו והוא קיים בהווה בלבד. הזיכרונות הקשורים לרגשות מסוגלים לעורר ויברציות דומות לאלו שהיו מוכרות לנו בעבר, אך לעולם לא נחזור בדיוק אל אותה ההרגשה.

 

רגישות

הגוף הרגשי מכיל בתוך ההווה שלו גם את ההווה של האנשים, החיות או גורמים אחרים שאנו מעניקים להם עדיפות רגשית. מסיבה זו יכולים אנשים רגישים, הקשובים לגופם הרגשי, להתחבר לחברים או בני משפחה המצויים בקצה אחר של כדור הארץ, ולהבין את מצבם הרגשי.

 

למרבה הצער, מגיעים אנשים מסוימים למודעות זו רק דרך טראומות קשות ומצוקות רגשיות חריגות העוברות על אנשים הקרובים להם. לא פעם שמעתי מנשים (נשים רגישות יותר לגופן הרגשי) על תחושות פיזיות מעיקות שפקדו אותה לפתע, בליווי ההרגשה כי קרוב משפחה מצוי במצוקה. ואמנם, לאחר שנפגשו או יצרו קשר טלפוני, הסתבר שבדיוק באותה שעה עמדו חייו בסכנה.

  

 

המרחק הפיזי מעולם לא השפיע על סוג קשר שכזה. האדם השני יכול להיות בחדר הסמוך, בטיול בהודו או ברזיל, ולמרות זאת עוצמת החוויה תוארה כחזקה ביותר.

 

 

 

כבד את אביך ואת אמך למען יאריכו ימיך

 

 

עד גיל שבע מחובר גופם הרגשי של הילדים לזה של הוריהם בצורה כה מוחלטת, שההורים יכולים לקבל סימפטומים פיזיים כתוצאה מחסימה רגשית אצל הילדים, או, כפי שקורה ברוב המקרים - להיפך.

  

 

בשלבים מאוחרים יותר של ההתבגרות אמורים הילדים לפתח עצמאות רגשית ולהינתק מהשפעת ההורים, אך הקשר לעולם לא מתנתק לחלוטין. מסיבה זו ניתן למצוא בתרבויות שונות ובשפות רבות את הדיבר החמישי מעשרת הדברות "כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך על האדמה אשר ה' אלוהיך נותן לך" (שמות כ', יא').

  

 

זהו הדיבר היחיד מבין עשרת הדברות שבעבור קיומו מובטח שכר. הנימוק למצווה זו הוא למענך - בכדי שתאריך ימים, ולא למען הוריך או כל סיבה אחרת.

  

 

תחושה, הרגשה ורגש

בשפה העברית אנו נוטים לבלבל בין המילים תחושה, הרגשה ורגש. תחושה אינה קשורה ישירות לגוף הרגשי. התחושה היא פיזית ומקורה במרכזים במוח, בעיקר באזור ההיפותלמוס. אפשר לחוש רעב, צימאון, שובע, סיפוק, אי שביעות רצון, נינוחות או חוסר שקט, אבל אי אפשר לחוש שנאה או אהבה. את אלו אנו מרגישים.

התחושות עוזרות לקשר בין הרמה הרגשית לרמה הפיזית. לדוגמא: אדם מרגיש אהבה. זה יגרום למרכזים האנרגטיים בגוף להיפתח ולהשתחרר. כתוצאה מכך יחוש האדם תחושת רוגע ונינוחות. ההיפותלמוס יפעיל את המערכת ההורמונאלית והגוף הפיזי יעבור תהליך שחרור והרפיה.

  

 

הגוף הרגשי משפיע על הגוף הפיזי דרך הגוף האנרגטי, אולם באותה מידה מופעלת המערכת גם בכוון השני. אם, למשל, נפצע הגוף הפיזי, תופעל מערכת העצבים ותתקבל תחושת כאב. המרכז האנרגטי הקרוב לאזור הפציעה ייסגר, ויגרום לגוף הרגשי להזדהות עם רגש מסוים, בהתאם למבנה האופייני לאדם. אחד יתעצבן, השני יהיה עצוב והשלישי יקבל זאת בהשלמה.

 

 

 

התנסות רגשית

 

 

ההתנסות החווייתית במהלך החיים גורמת גם למחסומים פסיכולוגיים. אדם שחושף נקודת רגישות מסוימת עלול להיפגע ולהתכחש לרגשות הקשורים אליה. מכאן ואילך ימנע המחסום הפסיכולוגי מן האדם את הנגיעה באותה נקודה. הוא יפחד לגעת בעצמו ולהכיר באמת שלו.

 

חסימה זו עלולה לפגוע באדם גם ברמה הפיזית וברמה המנטאלית. לדוגמא: התכונה המשותפת לכל בני האדם הנה האהבה העצמית. העובר חווה במהלך התהוותו מצב של "קבלה מוחלטת" וסופג בזמן שהייתו ברחם אהבה ללא תנאי. הוא לא צריך להתאמץ בכדי לקבל מזון, חמצן, חום, מגע, שקט ושלווה. ברגע הלידה נלקחים ממנו כל אלה באופן מידי.

 

אהבה עצמית או אגואיזם?

הרגש הדומיננטי המלווה את התינוק שזה עתה נולד הוא האהבה העצמית והרגשת אחדות עם העולם, אולם די מהר הוא נוכח שאין בנמצא אהבה ללא תנאי. הוא חווה רעב, קור או חום, ושאר תחושות לא נעימות שלא הכיר כשהיה ברחם, ונאלץ לבקש על מנת למלא את צרכיו. לא תמיד הוא נענה ולעיתים צרכיו אינם מתמלאים.

 

במהלך השנים הוא לומד להתכחש לאהבה העצמית, ואם חלילה ינסה לבטאה, ילמדו אותו את מילת הגנאי - אגואיסט. אולם הצורך בקבלת האהבה חזק ממנו, ולכן ילמד לספק את צרכיהם של האחרים בכדי לקבל את מה שהוא כל כך זקוק לו.

  

 

להתרחק מהאמת

וכך, עם התפתחותו, מתרחק האדם יותר ויותר מהזרימה הטבעית וההכרה ברגשותיו הטהורים. ככל שהמחסומים הפסיכולוגיים חזקים יותר הופך האדם ליותר יעיל ולפחות רגיש לצרכיו.

 

 

לריב בלי לכעוס

הגוף הרגשי אוהב להשתנות ולזרום. מיצוי של רגש מסוים יגרום לו לעבור ולפנות מקום לרגש אחר. ניתן ללמוד מילדים- הם מתווכחים ביניהם, רבים, שונאים וכועסים, עוברים דרך המצב הרגשי וממשיכים לשחק בהנאה, כאילו כלום לא השתנה.

 

 

לא פעם טועים ההורים ומתערבים בויכוח. לפעמים הם מגנים על ילדם ומוכנים להתעמת לשם כך עם הורי הילד האחר. ברוב המקרים ישלימו הילדים ביניהם לאחר חמש דקות, ואילו ההורים ישאו עמם את זיכרון המריבה, ינטרו טינה ולא ישלימו לעולם עם הורי הילד השני.

 

 

 

להסיר מחסומים

 

 

אדם חופשי, ללא מחסומים פסיכולוגיים, מסוגל לעבור ממצב רגשי אחד לאחר בהתאם לסיטואציה, מבלי להשאיר שיירים ולסחוב עמו תסכולים או חסימות.

 

 

 

הדרך אל האושר

 

 

המצב הכי פחות נוח לגוף הרגשי הנו "היתקעות" במצב רגשי מסוים. השאיפה הטבעית של כל אדם לאושר פוגעת ביכולתנו ומכשילה את סיכויינו להגיע אליו.

 

עצמאות

את יום העצמאות במדינת ישראל חוגגים מיד עם צאת יום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל. זהו תהליך רגשי לא קל. במיוחד לאור העובדה שעוצמות רגשיות מוגברות לאין ערוך כשמספר רב של אנשים חווים אותן באותו רגע. מצד שני, מדגיש המעבר המהיר את מידת גמישותו, ארעיותו והשתנותו התמידית של הרגש האנושי.

אדישות

יש אנשים שלמדו במהלך חייהם לחסום את המרכזים האנרגטיים ולהיכנס לאדישות רגשית. הם מגנים על עצמם מפני הרגשות המלווים בתחושות לא נעימות כגון כעס, עצב, פחד וכו'. אולם חסימה זו מונעת מהם לחוות גם שמחה ואהבה.

 

 

לחיות עם הרגש

לכל אדם יש מבנה רגשי אופייני המלווה אותו מרגע היווצרותו ועד יומו האחרון. במהלך החיים עובר האדם התנסויות וחוויות שעוזרות לו ללמוד ולהכיר מבנה זה. תהליך הלמידה והספיגה קובע את מידת הבשלות הרגשית של אותו אדם.

 

 

אין קשר ישיר בין מידת האינטליגנציה, ההשכלה, או ה I.Q. לבשלות הרגשית. לפעמים, עקב הדגשה יתרה של העולם השכלי, מתרחק האדם מרגשותיו ונוצר פער בין בשלותו השכלית למידת בשלותו הרגשית. ברוב המקרים יגרום פער זה לסבל רב, למתחים, ולמחלות

 

 

 

היכרות אמיתית עם עולם הרגש שלנו, הכרה בקיומו ונכונות לחוות את כל המנעד הרגשי העצום שאנו מסוגלים תוביל אותנו לחיים טובים יותר.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מהות, מכללה לרפואה משלימה, העבירה פעילותה לקמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב | כתובת: חיים לבנון 30  רמת אביב, ת"א | למפת הגעה - לברושים  
טלפון בברושים: 03-6411961 | פקס: 03-5376080 |  דוא"ל: info@mahut.co.il

Berliner Design
אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט